Renault Embleme е нагледен урок по екология и бъдеще

С този модел Режията иска да покаже пътя за декарбонизация на автомобилното производство

Пламен Георгиев,
Renault Embleme

Renault

В ъв Великобритания, Империя, изградена с въглища, вече няма работеща мина за добив на въглища. У нас се разиграват циркове, късат се кабели, окупират се трибуни, защото за някои хора това е начин да привличаш гласоподаватели.

Гласоподаватели, за които думата екология е нещо мръсно, непонятно, далечно, забулено в пушека на ТЕЦ-овете. А в Renault мислят за 2050 г., когато в световен мащаб компанията не трябва да отделя СО2 при производството на автомобили!

Далечно ли е? Далечно е, но устойчиви политики и бъдеще не се градят от днес за утре, както на нас се опитват да ни втълпят от 35 години. Не, бъдеще се гради с перспектива. Затова Renault ни показва Embleme, автомобил, който дава отговор как Renault може да постигне нулеви емисии СО2 в процеса на производство през 2040 г. в Европа и 2050 г. по света.

Renault

Renault Embleme намалява емисиите парникови газове с 90% спрямо еквивалентен автомобил днес. Това значи, че от процеса на производство през целия си жизнен цикъл този автомобил ще отдели само 5 тона емисии СО2.

За да бъде постигнато това, Renault е използвал рециклирани материали с малък въглероден отпечатък, естествени материали, производствени процеси, разчитащи на възобновяема енергия, масово внедряване на употребяване части и кръгов процес на производство.

За дизайна няма да навлизаме в дълбочина, ще споменем, че акцентът е бил единствено аеродинамиката. Огледалата са заменени от камери, вградени в колесните арки, чистачките са скрити под предния капак, а подът е равен, като тук е черпено вдъхновение от екипа на Режията във Формула 1. Има също активен дифузьор, който са накланя надолу, за да балансира въздушния поток. Резултатът е кофецинет на челно въздушно съпротивление от 0,25.

Renault

Renault Emblème се задвижва от два да източника на енергия: от „конвенционална“ зареждаема батерия, достатъчна за покриване на ежедневните нужди, и горивни клетки за по-дълги пътувания. Базиран на платформата AmpR Medium, архитектурата за задно задвижване поема различни задвижващи компоненти (електромотор, батерия, горевна клетка и резервоар за водород), като в същото време поддържа нисък център на тежестта и идеално разпределение на центъра на тежестта.

Renault

Моторът със 160 kW не използва редкоземни материали. Задвижва се от малко NMC батерия (40 kWh), която е по-лека, по-евтина и по-компактна спрямо настоящите литиево-йонни батерии. Предлага пробег от няколкостотин километра. Горивната 30 kW PEMFC клетка се захранва от нисковъглероден водород, съхраняван в резервоар с обем 2,8 кг.

Тази конфигурация позволява покриване на дистанция до 1000 км, като зареждането е подобно на това на конвенционален автомобил с ДВГ: нужни са две бързи спирания за зареждане на водород – за под 5 мин всяко – достатъчен за пробег по 350 км.

В създаването на демо автомобила Emblème са участвали над 20 партьора, всеки експерт в отделна област, добавяйки своята експертиза към тази на Renault и Ampere.

производство в Русия СО2 емисии декарбонизация екология Renault Embleme Renault